iasi, romania, homemade, soaps, cosmetics


Monday, January 21, 2013

Dead sea clay soap / Săpun cu argilă de la marea moartă

I've heard so much about the skin healing properties of the Dead Sea clay, that I wanted really bad to soap with it. They say 35 different types of minerals can be found in this therapeutic wonder, with properties not only for treating acne, but also atopic dermatitis or psoriasis. If it does a tenth of the things that it's praised to do, I think this little soap will be a real keeper. 

However, I'm already proud of it because I made it with milk and honey (it really became a routine lately) and it smells so fresh, like a summer garden - for scent I used  lemon verbena, summer savory, rosemary and frankincense. And although the curry plant (Helichrysum italicum) was not used in this soap, I couldn't think of a better association in terms of skin healing properties. And the contrast is great also :) 

[Am auzit așa multe lucruri de bine despre argila/nămolul de la Marea Moartă, că abia așteptam să fac săpun cu ea. Se spune că reunește 35 de tipuri diferite de minerale, cu proprietăți nu numai pentru tratamentul acneei, dar și pentru dermatita atopică sau psoriazis. Iar dacă face măcar a zecea parte din ce e lăudată că face, cred că săpunelul acesta va fi un succes garantat. 

Oricum, eu deja sunt mândră de el, pentru că e făcut cu lapte și miere (deja a devenit o rutină) și miroase proaspăt ca o grădină de ierburi aromate - i-am pus uleiuri esențiale de verbină de lămâie, rozmarin, cimbru de grădină (pe care l-am primit în dar de la unchiul meu ;-) ) și tămâie. Și deși imortelele nu fac parte din săpun, nu puteam să mă gândesc la o asociere mai bună din punct de vedere al proprietăților terapeutice pe care le-am urmărit. Iar contrastul culorilor e grozav:)]

14 comments:

  1. I love the look of that soap. Dark and earthy.

    ReplyDelete
  2. ce frumusel este !!!!!!!!!! am si eu cateva retete pt acnee dar oscilez daca sa folosesc namol de Techirghiol sau carbune medicinal? sau si una si alta ?? eu sunt precum vremea ....tare imi place cum arata al tau si rotunjou asa ..!!!!!!1te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Amalia! referitor la ingrediente, nu am incercat nici carbunele nici namolul de Techirghiol, dar am vazut la Natalia un sapunel (banuiesc ca namolul i l-ai trimis tu ?) si mi s-a parut foarte interesant... o sa incerc si eu namolul nostru romanesc, cu prima ocazie :)

      Delete
  3. So beautiful! I like how soaps turned out and your pictures are really gorgeous.

    ReplyDelete
  4. Ce culoare frumoasa ti a iesit, imi place f mult! Al meu cu namol de Techirghiol e cumva mai 'verzui', poate e de la tipul de namol. E un sapun f bun pt fata, felicitari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Natalia, la inceput, cand am inceput sa adaug argila, mi s-a parut si mie ca e verzui, dar pe masura ce am pus mai multa s-a mai inchis la culoare si a devenit gri. Ma gandesc ca puteam chiar sa adaug mai multa argila, dar, data viitoare :)

      Delete
  5. Super sapunelul, laptele si mierea completeaza de minune compozitia, sa-l folosesti cu placere !

    ReplyDelete
  6. I love how natural and earthy these bars look. I haven't tried Dead Sea clay soap, but I am curious about it. Honey and milk is also nice in soap, and the scent combination sounds very refreshing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Jenny, you should try it, I think it's worth it! :)

      Delete

Contact Form

Name

Email *

Message *